Wszystkim przedsiębiorcom korzystającym z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy Piątnica przypominamy, ze 31 maja 2022 r. upływa termin wniesienia II raty opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
Opłatę należy wnieść (w wybrany przez siebie sposób tj. przelewem, w banku lub w placówce pocztowej) na rachunek bankowy Urzędu Gminy Piątnica.
Urząd Gminy Piątnica ul. Stawiskowska 53;18-421 Piątnica Poduchowna
68 8762 0009 0000 1270 2000 0020
W tytule przelewu należy wpisać „Opłata za korzystanie z zezwolenia/eń na sprzedaż napojów alkoholowych za okres maj-wrzesień 2022 r.” ze wskazaniem rodzaju zezwolenia (piwo, wino, wódka).
Na podstawie art. 18 ust. 12b ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2021 r. poz. 1119, z późn. zm.), w przypadku niedokonania opłaty w określonej wysokości i ustawowym terminie do dnia 31 maja 2022 r. przedsiębiorca może jeszcze dopełnić tej czynności w terminie 30 kolejnych dni, przy czym kwota do zapłaty zostaje powiększona o 30% opłaty należnej za korzystanie z zezwoleń w danym roku kalendarzowym określonej w art. 11¹ ust.2 i 5.
Niedokonanie wpłaty w terminie wyznaczonym przez ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (niezależnie od przyczyn), skutkuje wygaśnięciem zezwolenia zgodnie z art. 18 ust.12 pkt 5 lit b.
Przedsiębiorca, któremu zezwolenie wygaśnie z powodu niedokonania opłaty w ustawowym terminie, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.