Od 16 kwietnia 2018 r. Urząd Gminy Piątnica uzyskał uprawnienie pełnienia funkcji Punktu Potwierdzania Profili Zaufanych ePUAP. Punkt Potwierdzania zlokalizowany jest w pok. 8 (Kancelaria Urzędu) na parterze budynku Urzędu Gminy Piątnica, ul. Stawiskowska 53, 18-421 Piątnica Poduchowna.
Punkt czynny jest w:
poniedziałek – piątek w godzinach od 7:30 do 15:30.
W celu potwierdzenia profilu zaufanego należy założyć swoje konto na platformie ePUAP i złożyć elektroniczny wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego, a następnie przybyć z dowodem osobistym lub paszportem do Punktu Potwierdzania Profili Zaufanych ePUAP.
Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe online w serwisach administracji publicznej, bez wychodzenia z domu.
Co można załatwić posiadając Profil Zaufany:
- Podpisać JPK_VAT,
- Złożyć wniosek o rejestrację działalności gospodarczej,
- Zgłosić utratę dokumentu tożsamości,
- Wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego,
- Załatwić sprawy urzędowe dla swojej rodziny: becikowe, świadczenia rodzicielskie, Karta Dużej Rodziny, Świadczenie o Funduszu Alimentacyjnym,
- Uzyskać odpis aktu stanu cywilnego i wiele innych.
Jak długo jest ważny Profil Zaufany?
Profil Zaufany jest ważny 3 lata od potwierdzenia wniosku. Możesz w dowolnym momencie przedłużyć jego ważność. Wybierz jeden z dwóch sposobów:
1. Wejdź na stronę pz.gov.pl i skorzystaj z opcji Przedłuż ważność w zakładce Profil zaufany.
2, Wejdź na stronę pz.gov.pl, złóż wniosek o przedłużenie ważności Profilu, a potem potwierdź wniosek w dowolnym Punkcie Potwierdzającym.