Ze względu na wprowadzenie stanu epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS CoV-02 duża część przedsiębiorców nie funkcjonuje lub znacznie ograniczyła swoją działalność.
W zakresie swoich kompetencji Wójt Gminy Piątnica dostrzegając problemy przedsiębiorców zapewnia o możliwości udzielenia im wsparcia, zachęcając do skorzystania z dostępnych i znajdujących umocowanie w przepisach prawa rozwiązań w postaci udzielania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych (np. podatek od nieruchomości oraz podatek od środków transportowych).
Jest to forma wsparcia dla małych i średnich przedsiębiorstw, zmuszonych do zawieszenia lub bardzo mocnego ograniczenia swojej działalności z powodu kryzysu wywołanego epidemią koronawirusa.
Z każdej wyżej wymienionej formy pomocy będzie mógł skorzystać przedsiębiorca, który wystąpi o to ze stosownym wnioskiem, a jego sprawa będzie rozpoznawana indywidualnie.
We wniosku należy wskazać, w jaki sposób stan epidemii wpłynął na sytuację finansową przedsiębiorcy, a co za tym idzie ? brak możliwości opłacenia należności.
Wniosek można złożyć na piśmie za pośrednictwem poczty, wystawionej przed budynkiem urzędu skrzynki podawczej lub przez e-puap. Poniżej przedstawiamy zainteresowanym przedsiębiorcom szczegółowe informacje na temat możliwych ulg, których udzielanie przez Wójta ograniczone jest przepisami ustaw o finansach publicznych oraz Ordynacji podatkowej. Więcej informacji na temat możliwych form pomocy dla przedsiębiorców można uzyskać pod numerem telefonu:(86) 2152170- ? w zakresie podatków lokalnych.
W zakresie podatków lokalnych, tj. podatku od nieruchomości czy też podatku od środków transportowych, przedsiębiorcy, w zależności od zakresu ograniczeń funkcjonowania ich działalności na skutek wprowadzonego stanu epidemii, mogą otrzymać ulgi w postaci: umorzenia zaległości podatkowej, odsetek, odroczenie i rozłożenie na raty płatności podatku (maksymalnie do końca 2020 r.), odroczenie i rozłożenie na raty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę (maksymalnie do końca 2020 r.), .
Wniosek o przyznanie ulgi powinien zawierać:
1) imię i nazwisko, firmę lub nazwę przedsiębiorcy, adres, NIP i REGON oraz dane ułatwiające kontakt;
2) rodzaj wnioskowanej ulgi;
3) rodzaj, okres i wysokość zobowiązania podatkowego, którego wniosek dotyczy;
4) uzasadnienie wniosku;
5) oświadczenie o stanie majątkowym (zgodnie z udostępnionym formularzem);
6) formę pomocy o jaką wnioskuje przedsiębiorca na podstawie art. 67 b § 1 pkt 1-3 Ordynacji podatkowej (ulga nie stanowiąca pomocy publicznej, ulga stanowiąca pomoc de minimis, ulga stanowiąca pomoc publiczną;
7) kopie dokumentów potwierdzające wskazane we wniosku fakty, w tym sytuację finansowo-majątkową;
8) wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie otrzymał przedsiębiorca w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenie o wielkości pomocy w tym okresie (zgodnie z udostępnionym formularzem);
9) informacje niezbędne do udzielenia pomocy de mininimis (zgodnie z udostępnionym formularzem),
10) Sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych (np. zestawienie przychodów, rozchodów lub PIT-y) – dla osób prawnych.
11) Wydruk z księgi podatkowej za okres od stycznia do marca br. – dla osób fizycznych
12) Dokumenty finansowe za I kwartał 2020 roku i następne lub inne dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej.
ZAŁĄCZNIKI:
FORMULARZ INFORMACYJNY DLA OSÓB FIZYCZNYCH (1)
Oświadczenie o wysokości uzyskanej pomocy de minimis (2)
FORMULARZ INFORMACYJNY DLA OSÓB prawnych (3)
INFORMACJA o pomocy publicznej (osoby fizyczne i prawne) (4)
FORMULARZ INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZY UBIEGANIU SIĘ O POMOC DE MINIMIS dla osób prawnych (5)