Gmina Piątnica zakończyła realizację projektu „Cyfrowa Gmina” dofinansowanego z Funduszy Europejskich ze środków Programu Polska Cyfrowa na lata 2014 – 2020.
Projekt zrealizowany został na podstawie Umowy o powierzenie grantu o numerze 3151/1/2021 w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia dotycząca realizacji projektu grantowego „Cyfrowa Gmina” o numerze POPC.05.01.00-00-0001/21-00.
Przedmiotem projektu było wykonanie diagnozy cyberbezpieczeństwa, zakup 47 szt. sprzętu IT wraz z oprogramowaniem i licencją m.in. dla szkół prowadzonych przez samorząd gminy, Ośrodka Pomocy Społecznej, Centrum Usług Samorządowych i dla Urzędu Gminy Piątnica, uczestnictwo 13 urzędników w szkoleniu w zakresie cyberbezpieczeństwa a także zapewnienie dostępu do sieci Internet, hostingu Urzędu Gminy Piątnica i jednostek jemu podległych.
Głównym celem projektu był rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia, wzmocnienie infrastruktury sprzętowej, a tym samym kompetencji urzędu do skutecznej realizacji zadań publicznych.
Wartość projektu: 320 193,05 zł, z czego wartość dofinansowania wyniosła 319 980,00 zł.